Skip to main content
Juicy couture brandad eventcykel för produktsampling

Juicy Couture

Juicy Couture x LYKO

Med en brandad lådcykel, två stycken eventpersonal och exklusiva parfymprover tog Juicy Couture plats på Drottninggatan och Sergels torg. Under fem dagar skapade vi uppmärksamhet för en nylansering och drev trafik direkt till LYKO-butiken i närheten som sålde slut produkten på 4 dagar.

8 000

utdelade parfymprover

30 000+

personer nåddes av kampanjen

5 dagar

av aktivering i centrala Stockholm

Copy of Juicy x Bow

Utmaningen

Juicy Couture stod inför lanseringen av en ny parfym och behövde skapa både synlighet och nå ut med sin nya doft i en miljö med hög konkurrens om uppmärksamheten. Samtidigt ville LYKO, som återförsäljare, stärka sin lokala närvaro och driva in kunder i butiken.

Lösningen

Vi utvecklade en aktiveringskampanj där en brandad lådcykel bemannad av två eventpersonal rörde sig genom Stockholms mest välbesökta shoppingstråk. Med personlig interaktion och doftsamplar förvandlade vi förbipasserande till nyfikna testare och väckte direkt intresse för parfymen.

Copy of Juicy x Bow-2
Copy of Juicy x Bow-3

Genomförandet

Under fem dagar fanns vårt team strategiskt placerat runt Drottninggatan och Sergels torg. Genom att kombinera utdelning av 8 000 parfymprover med tydlig synlighet av Juicy Couture´s varumärke och en attraktiv butikskoppling, skapades en sömlös länk mellan gatunivå och LYKO:s butik där kampanjrabatt väntade.

Resultatet

Aktiveringen ledde till att över 30 000 + personer exponerades för kampanjen, varav 8000 st fick prova parfymen direkt. LYKO fick ökad kundtrafik till butiken, Juicy Couture etablerade en stark närvaro på en av Sveriges mest trafikerade shoppinggator och målgruppen fick en minnesvärd och doftande varumärkesupplevelse.

Copy of Juicy x Bow-5

Blev du inspirerad av kampanjen?

Låt oss hjälpa dig förverkliga din idé.

Bli kontaktad av oss

Fyll i formuläret så kontaktar vi dig gällande offert.

Obligatoriskt
Starta er kampanj idag