300+
kunder aktiverade och serverade
4
butiker - samma dag

Utmaningen
Att öppna en butik är alltid stort – men att göra flera samtidigt, på olika platser i stan, ställer andra krav. För H&M handlade det om att lansera en ny Beauty-flagship på Drottninggatan, en re-opening på samma gata, en premiär i Mall of Scandinavia och en helt ny butik på Götgatan. Utmaningen var att få varje öppning att kännas unik men ändå hänga ihop, som delar av en gemensam dag att fira.
Lösningen
På Drottninggatan rullade vi fram vår brandade eventmoppe, fylld med röda croissanter, smoothies och kaffe. Tre av våra eventpersonal serverade kunderna och skapade en färgstark start på dagen. Samtidigt stod en av våra cafécyklar vid H&M:s andra butik på samma gata. Här höll våra två eventpersonal i en spinn the wheel-tävling med vinster som presentkort, rabattkoder, juice och blommor.
I Mall of Scandinavia förvandlades öppningen av H&M Beauty till en frukostservering. Fem eventpersonal delade ut kaffe, vatten, frallor och goodiebags till de första kunderna i kön.
På Götgatan hade vi också eventmoppe på plats, även här med spinn the wheel som dragplåster med samma härliga vinster som på drottninggatan. Två eventpersonal såg till att tävlingen flöt på och att öppningen fick en inramning som lockade både förbipasserande och de som kom dit för öppningen.


Genomförandet
Vår roll var att knyta ihop öppningarna med våra fordon och vår personal. Mopparna och cyklarna gav varje butik en tydlig mittpunkt, något som drog blickar och skapade liv på plats. Med 12 eventpersonal ute samtidigt kunde vi bemanna alla adresser med rätt energi, oavsett om det handlade om servering, frukostutdelning eller att hålla igång en tävling.
Röda mattan låg utrullad utanför varje butik, och tillsammans med våra aktiveringar skapade det en enhetlig känsla av premiär. Trots att öppningarna skedde på olika platser i stan kändes de som delar av samma helhet, sammanlänkade av samma röda energi och vår närvaro på gatan.
Resultatet
Fyra butiker, fyra olika upplägg och flera hundra kunder som deltog under samma dag. Genom att kombinera servering, tävlingar och våra brandade fordon skapade vi en premiärstämning som märktes över hela Stockholm. Totalt aktiverades 300+ personer – från frukostköerna i Mall of Scandinavia till spinn the wheel på Götgatan. Resultatet blev öppningar som drog stor publik och gav H&M en stark närvaro i hela Stockholm.
