4
aktiveringsdagar i Täby Centrum
Över 35 000
Actimel utdelade
100%
Actimel slutsåld på ICA under kampanjen

Utmaning
Under sportlovet vill familjer hålla sig friska och aktiva, men konkurrensen om uppmärksamheten i ett köpcentrum är stor. Actimel ville på ett lekfullt och engagerande sätt påminna både barnfamiljer och vuxna om fördelarna med att dricka Actimel varje dag – och samtidigt driva direktförsäljning i butik.
Lösning
Vi skapade en färgstark yta i Täby Centrum under sportlovet, där besökarna både kunde prova Actimel och delta i olika utmaningar. Aktiveringen riktade sig till alla åldrar – från barn till vuxna. Alla som deltog fick en voucher för ett paket Actimel att hämta på ICA i centrum. Dessutom fick alla förbipasserande en rabattkupong, vilket skapade en direkt koppling till köp.


Genomförande
Under fyra dagar aktiverade vi Actimel med sampling och tävlingar som nattduellen, hängstången och bollkastning. De bästa vann Actimel-skidor och alla som klarade en gren fick en voucher för ett paket Actimel på ICA. Kombinationen av aktiviteter, smakprov och kuponger skapade högt engagemang och lockade många förbipasserande.
Resultat
Tusentals smakprov delades ut och hundratals personer deltog i tävlingarna. Vouchers och rabattkuponger ledde till direktköp i butik – Actimel sålde slut på ICA i Täby Centrum under kampanjen. Aktiveringen gav både hög synlighet och stark försäljningsdriv, samtidigt som varumärket förknippades med glädje, aktivitet och hälsa.
