Skip to main content
Copy of 2023-03-23--Alpro-Brand-On-Wheels_Yuusuf-Dahlstrand_YD105909

This is not m*lk!

This is not m*lk! Havredryck till folket

En kreativ guerilla marketing-kampanj som tog Alpros nya havredryck direkt till stockholms innerstadspuls. Sampling, tasting med kaffemoppe och kreativa custombyggda moduler. Detta nedslag på Norrmalmstorg var en guerilla takeover!

7

dagar

ca 105 000

exponeringar

ca 3500

utdelade kaffekoppar

Vår eventpersonal står framför ett Alpro-brandat eventfordon

Utmaningen

Alpro ville öka kännedomen och antalet provsmakningar av sin nya havredryck “This is Not M*lk” bland konsumenter i Stockholm. Särskilt kaffedrickare och hälsomedvetna innerstadsbor skulle nås med en tilltalande branding, hög exponering och en trevlig provsmakning av produkten med nybryggt kaffe.

Lösningen

För att nå ut på ett kreativt sätt skapade vi en street marketing-aktivering med stark och kreativ visuell närvaro och fysiska möten med målgruppen. En två meter hög produktkopia, en brandad kaffemoppe och en eldriven samplingcykel stod i centrum, tillsammans med vårt erfarna eventteam. Kärnan i aktiveringen var nybryggt kaffe som vi bjöd förbipasserande på, självklart tillsammans med havredrycken i Alpro-brandade kaffemuggar. Till de som var extra intresserade så erbjöds en hel produkt att ta med sig hem och bjuda familjen på.

Copy of 2023-03-23--Alpro-Brand-On-Wheels_Yuusuf-Dahlstrand_YD106448
Copy of 2023-03-23--Alpro-Brand-On-Wheels_Yuusuf-Dahlstrand_YD106645

Genomförandet

Vi visste att varumärket skulle behöva ta stor plats i aktiveringen för att verkligen sätta sig i konsumentens minne. Därför föreslog vi en human size produktkopia av Alpro This is Not M*lk kartongen, som skulle stå monterad på en flakcykel för mobilitet och exponering. En 2 meter hög havredryck är det ingen som missar. Utöver att framföra varumärket så var såklart produktens kvalitét av högsta prioritet att lyfta. Till det använde vi en italiensk kaffemoppe och nybryggt kaffe, då vi vet sedan innan att stockholmare inte har det i sig att tacka nej till en varm kaffe. Kampanjens location valdes att bli Norrmalmstorg, då vi prioriterade mycket yta och en plats där många rör sig. Eventpersonalen var som alltid utvalda för att ha stor förståelse för produkten med stor vana att bemöta kunder och jobba tillsammans. Aktiveringen varade i 7 dagar, och vi tog hand om all lagerhållning, logistik och planering innan, under och efter kampanjen. Helhetsbilden blev ett upplägg som checkade alla kundens boxar och levererade en lyckad kampanj.

Resultatet

Kampanjen fick stark synlighet i centrala Stockholm, med tusentals utdelade smakprover och hög interaktion med målgruppen. Vi fick positiv respons både på smaken och upplevelsen, vilket ledde till ökad awareness kring lanseringen av “This is Not M*lk”.

Copy of 2023-03-23--Alpro-Brand-On-Wheels_Yuusuf-Dahlstrand_YD106752

Blev du inspirerad av kampanjen?

Låt oss hjälpa dig förverkliga din idé.

Bli kontaktad av oss

Fyll i formuläret så kontaktar vi dig gällande offert.

Obligatoriskt
Starta er kampanj idag