7700
frukostprodukter samplade
3000
kuponger utdelade
20+
timmar av total tid med kö till eventet

Utmaningen
Alpro ville skapa en upplevelse för att nå ut med sina frukostprodukter. Det gällde både yoghurtar och drycker i sojasortimentet. Kampanjen behövde också ha ett tydligt säljdrivande fokus.
Lösningen
Förslaget från vår sida var ett event mitt i stan i Stockholm, Göteborg och Malmö. Eventet skulle vara tydligt synligt på långt håll och aktivera alla sinnen. Viktigt var också att eventet skulle äga rum under tidig morgon. Vi tog fram en idé som checkade alla boxar. Eventytan skulle bestå av ett klassiskt eventtält med matta, bar och ståbord med stolar och ett DJ bås med DJ som spelade energifylld musik. En helfolierad Jeep Wrangler och ett human size Alpro-paket utgjorde, utöver att allt material var brandat, de huvudsakliga visuella intrycken. Generösa erbjudanden trycktes på kuponger som delades ut till alla förbipasserande.
Eventet fick ett uppmärksamhetsmässigt lyft tack vare ett samarbete med Wao Matcha, som både drev turnéns nedslag på sociala medier samt var på plats och gjorde matchadrinkar med Alpros produkter.


Genomförandet
Den stora eventytan riggades tidig morgon och stod som en oas mitt i city tills efter lunch. Då riggas allt ned för att göras om på nytt dagen efter.
3 dagar i Stockholm följdes av 1 dag i Göteborg och 1 dag i Malmö.
All logistik, bemanning och tillståndsplanering utfördes av Brand on Wheels.
Resultatet
Alpro ville nå ut med sina frukostprodukter inom sojasortimentet. Det dom fick vara en nästan konstant kö till eventytan av folk som ville smaka och veta mer.
Över 7700 produkter och 3000 säljdrivande rabattkuponger var utdelade över 5 dagar under morgontimmarna i vår frukost-oas.
