64
eventpersonal på plats
32
butiker aktiverade
12
städer samtidigt

Utmaningen
Inför Medlemsdagen ville Coop skapa något mer än bara kampanjpriser. Ambitionen var att lyfta fram medlemskapet i butik på ett levande och relationsskapande sätt. Eftersom dagen sammanföll med Våffeldagen fanns ett perfekt tillfälle för att skapa en aktivering som både lockade in kunder, bjöd på något extra och satte medlemskapet i centrum. Samtidigt låg utmaningen i att samordna en aktivering över 30 butiker med samma känsla och kvalitet på varje plats.
Lösningen
Vi tog fram ett enkelt men effektivt koncept där vår eventpersonal bemannade varje butik två och två, totalt 64 personer. Deras uppdrag var att grädda våfflor på plats, bjuda kunder, hjälpa befintliga medlemmar att uppdatera sina uppgifter och samtidigt värva nya. Fokus låg på att skapa en varm och välkomnande atmosfär där Coops medlemskap blev en naturlig del av upplevelsen i butiken.


Genomförandet
Vi ansvarade för hela bemanningen från start till mål: urval, schemaläggning, tillsättning mot butik, briefing och support. Samtliga delar för såväl vår personal som butiken för att säkerställa en bra match och bästa mäjliga förberedelser inför. Majoriteten av vår eventpersonal har tidigare erfarenhet från liknande uppdrag i butik genom oss, vilket bidrog till ett smidigt genomförande. Arbetspassen pågick mellan kl 14:00 och 18:30, där all personal samarbetade tätt med såväl oss som butikens ansvariga. Genom att aktivera 32 butiker samtidigt skapade vi en enhetlig känsla i hela Coop-kedjan, och samtidigt ett personligt bemötande i varje enskild butik.Vi ansvarade för hela bemanningen från start till mål: urval, schemaläggning, tillsättning mot butik, briefing och support. Samtliga delar för såväl vår personal som butiken för att säkerställa en bra match och bästa mäjliga förberedelser inför. Majoriteten av vår eventpersonal har tidigare erfarenhet från liknande uppdrag i butik genom oss, vilket bidrog till ett smidigt genomförande. Arbetspassen pågick mellan kl 14:00 och 18:30, där all personal samarbetade tätt med såväl oss som butikens ansvariga. Genom att aktivera 32 butiker samtidigt skapade vi en enhetlig känsla i hela Coop-kedjan, och samtidigt ett personligt bemötande i varje enskild butik.
Resultatet:
Att lyfta fram medlemskapet på ett levande sätt i butik är en utmaning i sig. Medlemsdagen gav oss, tillsammans med Coop, chansen att göra just det i stor skala och på ett enhetligt sätt. Våffelserveringen blev en naturlig samlingspunkt som lockade kunder och skapade samtal kring medlemskapet. Resultatet var butiker fyllda av aktivitet, där kunderna fick en varm och minnesvärd upplevelse av vad det innebär att vara Coop-medlem.
