4
dagar
10 000
potentiella kunder nådda
5000
fröpåsar utdelade

Utmaningen
Tillsammans med Fortnox tog vi steget ut på gatorna för att möta både småföretagare och framtida entreprenörer. Målet var att på ett kreativt sätt få Malmös stadsbor att få upp ögonen för Fortnox.
Lösningen
Två brandade eventcyklar, fyra eventpersonal strategiskt utplacerade i Malmö under två helger. Eventpersonalen delade ut fröpåsar med budskapet ”Idéer som gror, affärer som växer och företag som blomstrar” skapade vi ett naturligt samtal om Fortnox och hur deras tjänster kan hjälpa företag att växa.


Genomförandet
En kreativ aktivering som fick Malmös företagare att stanna upp och lyssna.
Över 5000 fröpåsar delades ut till nyfikna förbipasserande, samtidigt som Fortnox varumärke spreds på ett genuint, minnesvärt och positivt sätt.
Två månader senare överraskades de som planterat fröna med en vacker vårblomma vilket påminde om kampanjen igen.
Resultatet
Kampanjen blev en tydlig framgång. Över 5 000 fröpåsar delades ut och väckte nyfikenhet, samtal och engagemang bland både småföretagare och Malmöbor i allmänhet. Genom en enkel men kraftfull symbolik fick Fortnox budskapet om växande idéer och blomstrande företagande en konkret form som människor kunde ta med sig hem. Två månader senare, när fröna slagit ut i blom, väcktes kampanjen till liv på nytt, en påminnelse som förstärkte varumärkesupplevelsen och gjorde att Fortnox stannade kvar i medvetandet långt efter själva aktiviteten. Resultatet blev en positiv och minnesvärd aktivering som lyckades bygga relationer, sprida varumärket på ett genuint sätt och skapa en stark koppling mellan Fortnox och entreprenörskapets möjligheter.
