1000
Utdelade goodiebags
5
Städer
100%
GLOW
Utmaning
GLOWiD ville använda sitt starka varumärke för att ta sig ut på stan bland målgruppen och bjuda på en upplevelse som ingen kunde missa. Utmaningen var att skapa en aktivering som gjorde det möjligt för GLOWiD att sälja produkter och samtidigt vara en inbjudande och visuellt tilltalande upplevelse för besökare. Eventet behövde också gå att bygga upp och rigga ned samma dag för att kunna ta sig vidare till nästa stad och göra samma sak dagen efter.
Lösning
Tillsammans med GLOWiD arbetade vi fram ett koncept vars huvudsakliga inslag var en klassisk amerikansk foodtruck. Alla inslag i kampanjen anpassades efter hur klassisk snabbmat serveras, med ett nytänkande fokus på hudvård och glow. Att en foodtruck enkelt kan riggas upp och ned blev avgörande för att kampanjen skulle kunna röra sig så snabbt genom turnéns alla stopp, och en följelastbil med allt övrigt material gjorde resterande eventyta möjlig. Alla detaljer var uttänkta för att passa både varumärkets profil och aktiveringens helhetsupplevelse.
Genomförande
Vi tog fram en specialbyggd foodtruck från en gammal amerikansk budbil. Fordonet folierades i GLOWiDs signaturrosa färg och blev huvudnumret bland allt annat tryckt material och personal som bemannade hela kampanjen. Besökare fick munkar, kepsar och testers medan de stod i den ofta flera hundra meter långa kön som sträckte sig lång redan innan aktiveringen drog igång. Efter köp och uthämtning av goodiebags fick kunder stanna och ta en bild i fotobåset, där de fick en bildremsa med eventytan i bakgrunden. Hela kampanjen var från alla håll välplanerad och det starka samarbetet med GLOWiD och alla andra involverade gjorde Glow on the go Tour till en stor succé.
Resultat
Resultatet av Glow on the Go Tour överträffade allas förväntningar. Med långa köer av entusiastiska kunder, som köade innan aktiveringen ens drog igång, kunde vi konstatera att kampanjen hade nått ut på ett otroligt effektivt sätt. Kombinationen av ett utmärkt koncept, sömlös logistik, den bästa eventpersonalen och kraften av sociala medier gjorde denna varumärkesaktivering till ett fenomen som folk kommer minnas.