8 000
utdelade parfymprover
30 000+
personer nåddes av kampanjen
5 dagar
av aktivering i centrala Stockholm

Utmaningen
Juicy Couture stod inför lanseringen av en ny parfym och behövde skapa både synlighet och nå ut med sin nya doft i en miljö med hög konkurrens om uppmärksamheten. Samtidigt ville LYKO, som återförsäljare, stärka sin lokala närvaro och driva in kunder i butiken.
Lösningen
Vi utvecklade en aktiveringskampanj där en brandad lådcykel bemannad av två eventpersonal rörde sig genom Stockholms mest välbesökta shoppingstråk. Med personlig interaktion och doftsamplar förvandlade vi förbipasserande till nyfikna testare och väckte direkt intresse för parfymen.


Genomförandet
Under fem dagar fanns vårt team strategiskt placerat runt Drottninggatan och Sergels torg. Genom att kombinera utdelning av 8 000 parfymprover med tydlig synlighet av Juicy Couture´s varumärke och en attraktiv butikskoppling, skapades en sömlös länk mellan gatunivå och LYKO:s butik där kampanjrabatt väntade.
Resultatet
Aktiveringen ledde till att över 30 000 + personer exponerades för kampanjen, varav 8000 st fick prova parfymen direkt. LYKO fick ökad kundtrafik till butiken, Juicy Couture etablerade en stark närvaro på en av Sveriges mest trafikerade shoppinggator och målgruppen fick en minnesvärd och doftande varumärkesupplevelse.
