Skip to main content
Nicks brandat event cyckel för produktsampling

Nick's x Sabrina Carpenter

Nick’s x Sabrina Carpenter – Proteinbars, glitter och glädje

När Sabrina Carpenter fyllde Avicii Arena ville Nick’s visa upp sin nya rebranding och senaste proteinbars. Med en kreativ guerillaaktivering vid huvudentrén nådde vi tiotusentals fans – mitt i målgruppen.

10 000+

utdelade bars

15 000+

konsertbesökare nåddes av kampanjen

100%

Nick's nya rebranding tog plats i rampljuset på Globen

Copy of 2025-04-04 16.22.43

Utmaningen

Nick’s ville lansera sin nya look och nya proteinbars på ett sätt som verkligen kändes on brand. Sponsring av en storartist som Sabrina Carpenter är ofta en investering på miljonnivå. Utmaningen var att hitta en lösning som gav maximal synlighet och direkt interaktion – utan att spräcka budgeten.

Lösningen

Vi mötte fansen där de var – vid huvudentrén till Avicii Arena. Två helbrandade eventcyklar i riktig Nick’s x Sabrina Carpenter-stil och eventpersonal i silvriga jackor med Nick’s logotyper stack ut i folkmassan. Samtidigt bjöd vi på nyheten: Nick’s senaste proteinbars. Kombinationen av musikglädje, glittrig styling och smakprov gjorde att Nick”s tog plats och var en självklarhet både i konsertkön och inne på Globen.

Copy of 2025-04-04 16.49.19
Copy of 2025-04-04 16.06.25

Genomförandet

Inför konserten placerade vi oss strategiskt vid huvudentrén där samtliga besökare passerade. Över 10 000 bars delades ut i takt med att fansen strömmade in. Synligheten blev enorm – Nick’s var de enda på plats, vilket gjorde att varumärket dominerade upplevelsen. För att förstärka spridningen producerade vi egna stories till sociala medier där eventpersonalen lät fans smaka och betygsätta barsen – ett enkelt och engagerande format som snabbt plockades upp i flödena.

Resultatet

Aktiveringen resulterade i att samtliga 15 000 konsertbesökare mötte varumärket direkt. Över 10 000 bars delades ut, hundratals fans postade egna bilder och stories med Nick’s i samband med konserten och engagemanget på plats var enormt. Genom att kombinera guerillametoden med tydlig branding lyckades Nick’s skapa maximal synlighet och stärka sin rebranding – utan kostnaden för ett officiellt sponsorskap.

Copy of 2025-04-04 16.34.03-2

Blev du inspirerad av kampanjen?

Låt oss hjälpa dig förverkliga din idé.

Bli kontaktad av oss

Fyll i formuläret så kontaktar vi dig gällande offert.

Obligatoriskt
Starta er kampanj idag